2025-től saját akkumulátor „gigagyárat” üzemeltetne Európában a Volkswagen
2018.12.25A német Manager Magazin értesülései szerint az autógyártó a koreai SK Innovation nevű vállalattal karöltve hoznák létre a gyárat egy több milliárd dolláros befektetés keretében.
A lap úgy tudja, a két fél közti tárgyalások jól haladnak, ám az üzlet megkötésére még várni kell egy keveset. Amennyiben a Volkswagen koreai partnerével végül megépíti az akkumulátorgyárat, óriási előnyre tehet szert, hiszen akkor sem kell majd készletgondokkal szembenézniük, ha a jelenleginél jóval több elektromos autót gyártanak majd. Márpedig ez a cél, hiszen a vállalat 2025-re évente hárommillió példányt értékesítene belőlük.
A Volkswagen jelenleg használt akkumulátorai szintén Dél-Koreából, az LG Chemtől és a Samsungtól származnak, így a helyi piac harmadik legnagyobb szereplője, az SK Innovation is jól járna az üzlettel.
Egyes jelentések szerint a Volkswagen vezetőit régóta foglalkoztatja már az akkumulátorok házon belüli legyártása, ezzel ugyanis előnyre tehetnek szert a riválisokkal szemben, hiszen a telepek azonnal rendelkezésre állnak, csökkenthetik függőségüket az ázsiai gyártóktól, ráadásul olcsóbban is juthatnak hozzá a cellákhoz, igaz, mindennek elérése óriási befektetést igényel a vállalattól.
Amennyiben a német gyártó úgy dönt, hogy saját magának szeretné elkészíteni akkumulátorait, úgy minden valószínűség szerint már nem a lítium-ion, hanem a sokkal fejlettebb szilárdtest-akkumulátorok gyártására fogják berendezni az üzemeket.
A Volkswagen első tisztán elektromos-meghajtású modellje a Neo néven is emlegetett I.D. hatchback lesz, amely három különböző kapacitású akkumulátorral 300 és 600 kilométer közötti hatótávolságot nyújt majd vásárlóinak.
motor1.com
Kapcsolódó információk
Explorer 9-cel később merül le a notebook
A böngésző-szoftverek gyártói rendre találnak új szempontokat, melyek alapján a böngészőket folyamatosan versenyeztetik. A Microsoft újabb szemponttal állt elő…
Lítium alapú akkumulátorok
A hatvanas években kifejlesztett nikkel-kadmium akkumulátorokat, majd a nyolcvanas években megjelent nikkel metál-hidrid akkumulátorokat egyre több területen váltják fel a […]
Akkuüzemidő mustra tablet fronton
Angol földön kíváncsiak voltak arra, hogy melyik táblagép bírja legtovább a nyüstölést. Bekérték hát a legnépszerűbb eszközöket és nekiláttak a […]
A Tesla a lítiumra, a Toyota a magnéziumra hajt
Az elterjedt lítium-ionosnál kisebb, olcsóbb és biztonságosabb lehet a magnézium-ion akksi. Kár, hogy mintegy 20 év múlva terjedhet csak el. […]