A német Manager Magazin értesülései szerint az autógyártó a koreai SK Innovation nevű vállalattal karöltve hoznák létre a gyárat egy több milliárd dolláros befektetés keretében.

A lap úgy tudja, a két fél közti tárgyalások jól haladnak, ám az üzlet megkötésére még várni kell egy keveset. Amennyiben a Volkswagen koreai partnerével végül megépíti az akkumulátorgyárat, óriási előnyre tehet szert, hiszen akkor sem kell majd készletgondokkal szembenézniük, ha a jelenleginél jóval több elektromos autót gyártanak majd. Márpedig ez a cél, hiszen a vállalat 2025-re évente hárommillió példányt értékesítene belőlük.

A Volkswagen jelenleg használt akkumulátorai szintén Dél-Koreából, az LG Chemtől és a Samsungtól származnak, így a helyi piac harmadik legnagyobb szereplője, az SK Innovation is jól járna az üzlettel.

Egyes jelentések szerint a Volkswagen vezetőit régóta foglalkoztatja már az akkumulátorok házon belüli legyártása, ezzel ugyanis előnyre tehetnek szert a riválisokkal szemben, hiszen a telepek azonnal rendelkezésre állnak, csökkenthetik függőségüket az ázsiai gyártóktól, ráadásul olcsóbban is juthatnak hozzá a cellákhoz, igaz, mindennek elérése óriási befektetést igényel a vállalattól.

Amennyiben a német gyártó úgy dönt, hogy saját magának szeretné elkészíteni akkumulátorait, úgy minden valószínűség szerint már nem a lítium-ion, hanem a sokkal fejlettebb szilárdtest-akkumulátorok gyártására fogják berendezni az üzemeket.

A Volkswagen első tisztán elektromos-meghajtású modellje a Neo néven is emlegetett I.D. hatchback lesz, amely három különböző kapacitású akkumulátorral 300 és 600 kilométer közötti hatótávolságot nyújt majd vásárlóinak.

motor1.com