Akkumulátor Blog

2025-től saját akkumulátor „gigagyárat” üzemeltetne Európában a Volkswagen

2018.12.25

A német Manager Magazin értesülései szerint az autógyártó a koreai SK Innovation nevű vállalattal karöltve hoznák létre a gyárat egy több milliárd dolláros befektetés keretében.

A lap úgy tudja, a két fél közti tárgyalások jól haladnak, ám az üzlet megkötésére még várni kell egy keveset. Amennyiben a Volkswagen koreai partnerével végül megépíti az akkumulátorgyárat, óriási előnyre tehet szert, hiszen akkor sem kell majd készletgondokkal szembenézniük, ha a jelenleginél jóval több elektromos autót gyártanak majd. Márpedig ez a cél, hiszen a vállalat 2025-re évente hárommillió példányt értékesítene belőlük.

A Volkswagen jelenleg használt akkumulátorai szintén Dél-Koreából, az LG Chemtől és a Samsungtól származnak, így a helyi piac harmadik legnagyobb szereplője, az SK Innovation is jól járna az üzlettel.

Egyes jelentések szerint a Volkswagen vezetőit régóta foglalkoztatja már az akkumulátorok házon belüli legyártása, ezzel ugyanis előnyre tehetnek szert a riválisokkal szemben, hiszen a telepek azonnal rendelkezésre állnak, csökkenthetik függőségüket az ázsiai gyártóktól, ráadásul olcsóbban is juthatnak hozzá a cellákhoz, igaz, mindennek elérése óriási befektetést igényel a vállalattól.

Amennyiben a német gyártó úgy dönt, hogy saját magának szeretné elkészíteni akkumulátorait, úgy minden valószínűség szerint már nem a lítium-ion, hanem a sokkal fejlettebb szilárdtest-akkumulátorok gyártására fogják berendezni az üzemeket.

A Volkswagen első tisztán elektromos-meghajtású modellje a Neo néven is emlegetett I.D. hatchback lesz, amely három különböző kapacitású akkumulátorral 300 és 600 kilométer közötti hatótávolságot nyújt majd vásárlóinak.

motor1.com


Kapcsolódó információk

2011.04.01

Explorer 9-cel később merül le a notebook

A böngésző-szoftverek gyártói rendre találnak új szempontokat, melyek alapján a böngészőket folyamatosan versenyeztetik. A Microsoft újabb szemponttal állt elő…

további részletek
2008.08.27

Lítium alapú akkumulátorok

A hatvanas években kifejlesztett nikkel-kadmium akkumulátorokat, majd a nyolcvanas években megjelent nikkel metál-hidrid akkumulátorokat egyre több területen váltják fel a […]

további részletek
2013.03.15

Akkuüzemidő mustra tablet fronton

Angol földön kíváncsiak voltak arra, hogy melyik táblagép bírja legtovább a nyüstölést. Bekérték hát a legnépszerűbb eszközöket és nekiláttak a […]

további részletek
2016.07.25

A Tesla a lítiumra, a Toyota a magnéziumra hajt

Az elterjedt lítium-ionosnál kisebb, olcsóbb és biztonságosabb lehet a magnézium-ion akksi. Kár, hogy mintegy 20 év múlva terjedhet csak el. […]

további részletek