Olcsó és gyorsan tölthető a forró akkumulátor
2021.03.25Az elődeihez képest mindenben előrelépést jelent a hőmodulációs akkumulátor.
Kifejlesztettünk egy eléggé okos akkumulátort, amivel az elektromos autók tömeggyártásának költségei a belső égésű motorral szerelt járművekével egy szintre hozhatók
– mondja Csao-Jang Wang professzor, a Pennsylvania Egyetem elektrokémiai motorok központjának igazgatója.
Az új eszközt hőmodulációs akkumulátornak nevezik, és lítiumot, vasat és foszfátot tartalmaznak. Az akkumulátor gyorsan tölthető, és a kutatók szerint élettartama alatt közel négymillió kilométert lehet megtenni a segítségével.
A Nature Energyben közzétett fejlesztés lényege, hogy az akkumulátor 60 fokra melegítve tölthető, használaton kívül viszont lehűl – innen a hosszú élettartam.
A Wang-féle elem egy önmelegítő mechanizmust és olcsó anyagokat ötvöz. Az eszköz belsejében egy nikkelfólia található, amely az akkumulátor külsején egy harmadik pólushoz csatlakozik – mikor megindul ezen az áram, a nikkel ellenállása melegíteni kezdi a telep belsejét, amikor pedig eléri a 60 fokos hőmérsékletet, készen áll a töltésre vagy az energialeadásra.
A melegítés lehetővé teszi az olcsó anyagok alkalmazását. A katód lítium-vas-foszfát (kobaltot nem tartalmaz), az anód nagy részecskéjű grafit, ami szintén olcsó. A melegítés további előnye, hogy megakadályozza a lítiumlerakódásokat, amelyek az akkumulátor struktúráját és integritását veszélyeztethetik.
Wang professzor szerint csökkentheti a hatótávszorongást (a félelmet, hogy az elektromos jármű valahol útközben lemerül), ha kisebb, de bárhol percek alatt feltölthető akkumulátorokat építenek az autókba.
Az akkumulátorunknak kisebbek a költségei, a térfogata és a súlya. Nagyon örülök, hogy végre olyan megoldást találtunk, amely széles körben hasznos lehet a piacon.
– vélekedett Wang professzor.
Így lehet megváltoztatni a környezetet, és nem csak luxusautókat gyártani. Lehessen mindenkinek elektromos autója!
– jelentette ki.
index.hu
Kapcsolódó információk
A bazalt lehet a csodafegyver: 8 óra munka, 16 óra kisütés
Olyan helyen kell megépíteni, ahol eleve, már most is nagy mennyiségben termelődik zöldenergia, valamint ahol – ha a projekt beváltja […]
Kiderült, hogyan öregszenek a villanyautó-akkuk
Egy flottakövetéssel foglalkozó cég készített felmérést, nagyjából 6300 elektromos jármű adataiból, amiből kiderült, hogy mennyit veszítenek az átlagos hatótávjukból éves […]
A HUN-REN korszerűsítésének lényege testesül meg a nátrium-kén akkumulátor projektben
A villamos energia innovatív tárolását demonstrálhatja hazánk első nátrium-kén akkumulátora, amelyet a HUN-REN Energiatudományi Kutatóközpont (HUN-REN EK) csillebérci telephelyén adtak […]
Forradalmi áttörés jöhet a villanyautózásban
Elképzelhető, hogy megtalálták a szilárdtest-akkumulátorok Achilles-sarkának gyógymódját. Ha tényleg így van, már akár az évtized közepétől sokkal messzebb autózhatunk egy […]