Akkumulátor Blog

Az erős akkumulátor fontosabb, mint a telefon ára

2015.07.15

Aki internetezik (azaz szinte mindenki), annak okostelefonja is van (azaz szinte mindenkinek) – derült ki egy friss kutatás magyar adataiból, amely arra kereste a választ, hogy milyen szempontok alapján vásárlunk telefonokat és hogyan használjuk őket.

A hazai internetezők több mint 80 százalékának van okostelefonja, és további közel 10 százalék tervezi, hogy a jövőben vásárol ilyet – derült ki abból a most publikált kutatásból, amelyet a Huawei megbízásából készített az Ipsos piac- és közvélemény-kutató cég. A 21 európai országban elvégzett felmérés szerint a készülék kiválasztásánál a régióban megkérdezett felhasználók leginkább az akkumulátor kapacitását (a készülék üzemidejét), majd az árat és a telefon operációs rendszerét veszik figyelembe – ebben a sorrendben.

Kisebb kijelző: igény, az volna rá

A 18 és 50 év közti válaszadókkal végzett kutatás alapján kijött egy érdekes adat: a megkérdezettek a 4 és 5,1 hüvelyk közti képernyőméreteket kedvelik a legjobban. Ez már csak azért is érdekes, mert a gyártók jelentős része ilyen méretben nem ad ki igazán csúcskategóriás telefonokat, csak ennél nagyobb kijelzővel. Igaz, minden mobilgyártó (köztük a kutatást megrendelő Huawei is) tart a palettán az említett tartományba eső készülékeket, de azok jellemzően a közép kategóriába (esetleg annak felső harmadába) sorolhatók.

Az okostelefonokat a megkérdezettek közel kétharmada (65%) mobilszolgáltatóktól vásárolja. A megkérdezettek nagy többsége, közel 80 százaléka saját maga vásárolja az okostelefont privát használatra. A hazai munkáltatóktól mindössze tizedük, ajándékba pedig 7 százalékuk kap ilyen készüléket.

Hiába a nagy kijelző, a filmekhez azért nem elég nagy

A hazai válaszadók több mint a fele (68%) minden nap internetezik okostelefonján. A leggyakoribb online tevékenység az e-mailezés (80%), de a top 3 között van a social media aktivitás (77%), és az instant üzenetek küldése/fogadása (50%) is. A megkérdezettek valamivel kevesebb, mint a fele (45%) használja online zenehallgatásra a készüléket, ugyanakkor napilapokat, folyóiratokat csak 34 százalékuk olvas rajta. Itthon az okostelefont legkevésbé például a chat szobák látogatására, filmek, sorozatok online megtekintésére, illetve interneten keresztül történő ételrendelésre használják. A válaszadók negyede legalább hetente egyszer, 39 százalékuk legalább havonta tölt le alkalmazást.

hvg.hu


Kapcsolódó információk

2021.12.25

Hetente egyszer tölteni a mobiltelefont? Jó lenne

A Stanford Egyetem munkatársai és egy nemzetközi kutatócsoport egy új típusú akkumulátort hoztak létre, amely akár hatszor több energiát tud […]

további részletek
2014.03.15

ADATA póttöltő a kritikus helyzetekre

Útközben lemerült hordozható eszközünkbe lehel életet a PV100 Power Bank. Az ADATA bemutatta a PV100 Power Bank nevű terméket, mely […]

további részletek
2013.08.05

A mobilt is tölti a szuperfüles

Már jövőre kapható lehet a mobil akkuját töltő, napelemes fejhallgató. Egy glasgow-i dizájner agyszüleménye az OnBeat nevű fejhallgató, amelynek pántját […]

további részletek
2019.09.15

Visszahozta a cserélhető akkut az olcsó Nokia 2.2

Android One rendszerrel érkezik a 139 dolláros, cserélhető akkumulátoros Nokia 2.2. A HMD Global nagyon sokat tesz azért, hogy visszahozza […]

további részletek