Az írországi Limerick Egyetem egy 8 millió eurós kutatási projektet indított, amelynek célja az elektromos autók hatótávjának és az akkuk erejének növelése.

Az ír kutatók – természetesen mint számos más autóipari kutatóintézet a világban – az elektromos járművek hatótávolságának növelésén dolgoznak. Az egyetem Bernal Intézete egy nagy konzorciumi együttműködés részeként kezdheti az Si-DRIVE nevű kutatást, amely hét uniós országban 16 egyetemi és ipari partnerből áll. Az együttműködés az Európai Unió finanszírozásával indult, és mintegy 8 millió eurót, azaz 2,56 milliárd forintot tesz ki.

A kutatók nagy súlyt fektetnek a fenntarthatóságra, különös tekintettel az akkumulátorokban használt ritka és drága anyagok, mint például a kobalt eltávolítására és az akkumulátor-cellák másodlagos használatra való alkalmasságára. A kutatás központi témája az akkumulátor életciklusának elemzése és értékelése.

Az egyetemi kutatócsoport figyelmet fordít a nagy teljesítményű, szilícium alapú anód anyagok fejlesztésére is. A kutatás eredményeként olyan könnyű anódokat kaphatnak, melyek elemei csökkentik az akkumulátorok tömegét. A csoport nem gyúlékony szilárd elektrolitot használ, amelytől sokkal gyorsabb töltési időt várnak.

autopro.hu

Kapcsolódó témák