Egy japán cég oldhatja meg az elektromos autók legnagyobb gondját
2020.09.15Japán vállalatok egész sora támogatja az APB Corp nevű cég fejlesztését, amely azt célozta meg, hogy létrehozzon egy olyan akkumulátort, amely nagyságrendekkel olcsóbb, mint a jelenleg legtöbbet használt lítium-ion akkumulátorok. Ez ugyanis hatalmas előrelépés lenne például az elektromos autók területén, ahol a legnagyobb gondot épp az ár és a nyersanyagigény jelenti.
A japán APB Corp akár forradalmasíthatja is az akkumulátor-gyártást, amennyiben sikerre viszi a fejlesztését, és valóban elő tud állnia egy olyan akkumulátorral, amely nagyjából 90 százalékkal volna olcsóbb, mint a jelenleg elterjedt lítium-ion akkumulátorok. Ez azért fontos, mert a lítium-ion akkumulátorok egyik legnagyobb problémája az ár, a másik pedig a jövőbeni nyersanyagigény növekedése.
A fejlesztések célja az, hogy úgy cseréljék le az akkumulátorok összetevőit, hogy azok előállítása sokkal inkább hasonlítson az acél tömeggyártására, háttérbe szorítva ezzel a sokkal komplexebb és sokkal nagyobb nyersanyagigényű lítium-ion akkumulátor gyártást – írja az Oilprice.com.
Ez a fejlesztés azonban olyan speciális környezetet igényel, amely rendkívül sokba kerül, és csupán az iparág néhány szereplője engedheti meg magának. Épp ezért fontos, hogy az APB mögé több szereplő is beállt.
Az sem mellékes, hogy az APB fejlesztése elvileg megoldhatná a lítium-ion akkumulátorok igen kellemetlen problémáját, a tűveszélyességet. Az elmúlt években ugyanis többször is azzal kerültek címlapokra elektromos járművek, hogy fölmerült, egyes esetekben akár súlyos biztonsági kockázatot is jelenthetnek az akkumulátorok.
2016-ban egy FedEx teherautónál a tűzkár az egész járművet elpusztította, a teljes szállítmánnyal együtt. Mi több, a Tesla kapcsán is fölmerültek az állítólag akkumulátorhoz köthető tűzesetek, melyek szintén a biztonsági kockázatokra hívták föl a figyelmet.
Noha az APB által fejlesztett gyantaszerű anyag felhasználása erre a problémára igen hatásos lehet, az egyik komoly hátránya, hogy az elektromos vezetőképessége gyengébb, mint a fémé, vagyis az akkumulátor energiahordozó-képessége csökkenne a lítium-ionnal szemben.
Az APB fejlesztése tehát elvileg igen komoly előrelépés lehet, amit figyelembe véve nem véletlen, hogy a vállalat gyorsan szerzett is 80 millió dollárnyi tőkét a befektetőktől. Ennek köszönhetően jövőre már el is kezdhet működni a vállalat első tömeggyártású üzeme Japánban.
origo.hu
Kapcsolódó információk
Kiderült, hogyan öregszenek a villanyautó-akkuk
Egy flottakövetéssel foglalkozó cég készített felmérést, nagyjából 6300 elektromos jármű adataiból, amiből kiderült, hogy mennyit veszítenek az átlagos hatótávjukból éves […]
Ezért ne töltsd egész éjjel a telefonod!
Bár túltölteni nem lehet, mégsem jó, ha egész éjjel töltőn van a telefonod. A legtöbben este, elalvás előtt még töltőre […]
Tűzveszélyes Li-ion elemek, akkumulátorok
A Li-ion akkumulátorok, és elemek szinte minden háztartásban megtalálhatók, használjuk, tároljuk őket, miközben nagyon komoly tüzeket okozhatnak. Ezt azonban egy […]
Ez az akkumulátor a belső égésű motorok legnagyobb híveit is megingathatja
A hatótávolsággal kapcsolatos aggodalom elleni háború folytatódik, mivel egyre több autógyártó mutat be új, ultragyors töltést támogató akkumulátorcsomagokat. Legutóbb a […]
