Elon Musk sokkal jobb akkumulátorokat jósol a villanyautókba
2020.11.05A villanyautó-gyártás legnagyobb problémája jelenleg is a nagy, nehéz és drága akkumulátor, de ha a Tesla alapítójának jóslata beigazolódik, a helyzet sokat javulhat.Musk szerint 3-4 éven belül nagyszériás gyártásba kerülhetnek a 400 Wh/kg-os, hosszú életciklusú cellák. Ez pedig jó nagy előrelépés lenne a jelenlegi állapothoz képest, hiszen mos a Tesla által használt 2170-es hengeres Panasonic cellák 260 Wh/kg-ot tudnak. Azaz ha Elon Musknak igaza lenne, az bő másfélszeres növekedést jelentene az energiasűrűségben. Ez a jelenlegi méretek mellett akár 1000 km körüli hatótávot jelenthet, vagy ami még vonzóbb lehetőség, harmadával kisebb méretű és tömegű akkucsomagot, arányosan alacsonyabb áron.
A hogyanra vonatkozó kérdésekre állítólag a szeptember 22-ei Battery Day nevű Tesla rendezvényen érkezik a válasz, de a találgatás már megindult. Egyes szakértők szerint a megoldás a szilícium nanoszálas anóddal gyártott cella lehet, amely egy ismert, de jelenleg csak kis sorozatban, lényegében laboratóriumi körülmények között készülő, ezért igen drága megoldás.
A Panasonic korábban azt nyilatkozta, hogy a Teslákban használt 2170-es cellák energiasűrűségét öt éven belül 20%-kal biztosan tudná növelni.
totalcar.hu
Kapcsolódó információk
A HUN-REN korszerűsítésének lényege testesül meg a nátrium-kén akkumulátor projektben
A villamos energia innovatív tárolását demonstrálhatja hazánk első nátrium-kén akkumulátora, amelyet a HUN-REN Energiatudományi Kutatóközpont (HUN-REN EK) csillebérci telephelyén adtak […]
Tényleg gyorsabban merülnek a telefonok télen
Nem legenda, sajnos az akku technológia még nem fejlődött eleget. Habár a telefonokkal egyre szebb képeket lehet csinálni, egyre erősebb […]
Tíz évig is működőképes marad a vízalapú akkumulátor
Energiatárolás PH-semleges vízben oldott szerves molekulákkal. Az egyetemi kutatók állítják, hogy az eljárás nem csak biztonságos, a környezetre veszélytelen anyagokból […]
Kifejlesztettek egy olyan akkumulátort, amely áttörést jelenthet
A napjainkban elterjedt lítium-ion akkumulátorok az átlagosnál hidegebb vagy melegebb időben kevésbé működnek jól. A probléma megoldására az University California […]