Elon Musk sokkal jobb akkumulátorokat jósol a villanyautókba
2020.11.05A villanyautó-gyártás legnagyobb problémája jelenleg is a nagy, nehéz és drága akkumulátor, de ha a Tesla alapítójának jóslata beigazolódik, a helyzet sokat javulhat.Musk szerint 3-4 éven belül nagyszériás gyártásba kerülhetnek a 400 Wh/kg-os, hosszú életciklusú cellák. Ez pedig jó nagy előrelépés lenne a jelenlegi állapothoz képest, hiszen mos a Tesla által használt 2170-es hengeres Panasonic cellák 260 Wh/kg-ot tudnak. Azaz ha Elon Musknak igaza lenne, az bő másfélszeres növekedést jelentene az energiasűrűségben. Ez a jelenlegi méretek mellett akár 1000 km körüli hatótávot jelenthet, vagy ami még vonzóbb lehetőség, harmadával kisebb méretű és tömegű akkucsomagot, arányosan alacsonyabb áron.
A hogyanra vonatkozó kérdésekre állítólag a szeptember 22-ei Battery Day nevű Tesla rendezvényen érkezik a válasz, de a találgatás már megindult. Egyes szakértők szerint a megoldás a szilícium nanoszálas anóddal gyártott cella lehet, amely egy ismert, de jelenleg csak kis sorozatban, lényegében laboratóriumi körülmények között készülő, ezért igen drága megoldás.
A Panasonic korábban azt nyilatkozta, hogy a Teslákban használt 2170-es cellák energiasűrűségét öt éven belül 20%-kal biztosan tudná növelni.
totalcar.hu
Kapcsolódó információk
Szenzációs újdonság az akkumulátorok világában
Miközben az utóbbi évtizedekben az autó egy kerekeken guruló számítógépközponttá alakult, addig az elektronikus rendszerek számára életfontosságú energiát tároló akkumulátor […]
A vékony telefon vagy jobb akkumulátor?
A HTC szerint a vásárlóknak fontosabb a dizájn, mint az akkumulátor.
Extrém hőmérsékleten is üzemképes ez az új akkumulátor
A SIAT munkatársa, az új típusú akkumulátor fejlesztője elmondta, hogy az akkumulátor mínusz 70 és plusz 80 fok között működőképes, […]
Ennyire drága egy villanyautó-akkumulátor
A villanyautók ára alapján eddig is sejthettük, hogy az akkumulátor nem olcsó egy ilyen járműhöz, de most az is kiderült, […]
