Az Artemys névre keresztelt projektben olyan félvezetős akkumulátorokat próbálnak gyártani, melyek folyadék és polimer nélkül is működőképesek lennének. Ha sikerül a projekt, akkor lényegében megszületik a lítium-ionos akkumulátorok kevésbé környezetkárosító utódja, ami nagy lépés lenne az elektromos autózásban.

A német kormány által támogatott Artemys projektben a Fraunhofer IKTS mellett olyan nagy cégek is részt vesznek, mint a BMW, a BASF vagy a Thyssenkrupp, de kisebbek is szerepet kapnak, mint például a félvezetőkben jártas Rehm Thermal Systems.

A teljesen kerámiával fedett, félvezetős akkumulátor elkészítése során sem folyékony, sem pedig polimer anyagokat nem használnak, csak különböző oxidokat és szulfátokat. Ez a megoldás növeli a hatékonyságot, hiszen az elektródák a gyakorlatban nagyon közel helyezkednek el egymáshoz, és mivel a folyékony anyag nem képes mechanikailag megakadályozni azok véletlen összeérését, úgynevezett szeparátort kell a vezetők közé tenni. A szilárd elektrolitos akkumulátoroknál viszont maga az elektrolit biztosítja a mechanikai elválasztást. A szeparátor jelentős részt is kitehet egy akkumulátor térfogatából, így annak elhagyása növeli az energiasűrűséget.

Ez lehet a jövő az elektromos autók számára

A kutatásban részt vevők abban reménykednek, hogy ez a megoldás jelentheti a jövőt az elektromos autók számára, és az ilyen akkumulátorok használatával elhagyhatják a lítium-ionos akkumulátorokat – írja az Electrive.

Egyelőre még nem ismert semmilyen időpont azzal kapcsolatban, hogy a tervezet mikor válhat valósággá.

autopro.hu