Kína megcsinálta az akkumulátort, amitől jóval tovább bírja egy feltöltéssel a telefon
2020.01.05A kínai Csinghua Egyetem kutatóinak köszönhetően kerülhet a világon először gyártásba a szilárdtest-akkumulátor, amelynek köszönhetően nemcsak a mobil üzemideje, de az elektromos autók hatótávolsága is jelentősen megnő majd.
A technológiai cégek hosszú évek óta várnak már az iparág Szent Gráljaként emlegetett újfajta akkumulátorra: a szilárdtest-akkumulátorra. Nem véletlenül, a szakértők szerint ugyanis a hagyományos lítium-ion pakkokhoz képest jóval nagyobb lehet az energiasűrűsége, vagyis több energiát tud tárolni. Ráadásul rövidebb ideig tart feltölteni, és a környezetet sem terheli annyira, mint a jelenlegi változat.
Ennek fényében nem csoda, hogy az elmúlt években számos cég próbált szilárdtest-akkumulátort fejleszteni: többek között az elektromos autókat gyártó Henrik Fisker csapata, a Toyota, a BMW, de brit–amerikai kooprodukció is dolgozik a megoldáson. Átütő eredményt azonban eddig senkinek nem sikerült elérnie, igaz, az ígéretek mind arról szólnak, hogy a technológia a 2020-as évek első felében készülhet el. Egy kínai cég azonban lehet, hogy mindenkit beelőzött.
A kínai Xinhuanet angol nyelvű verziója azt írja, a kínai Qing Tao Energy Development nevű startup cégnek (amelyet a Csinghua Egyetem alapított meg) sikerült kifejlesztenie a szilárdtest-akkumulátort, és már a kelet-kínai Kunshan városában el is kezdték az első gyártósor felépítését.
A tervek szerint 100 MWh-s kapacitással dolgoznának évente, amit 2020-ra 700 MWh-ra növelnének. Az akkumulátorok energiasűrűsége állítólag 400 Wh/kg, ami jelentős előrelépés a lítium-ion akkumulátorok 250-300 Wh/kg-jához képest.
Ennél több információt egyelőre nem lehet tudni, így azt sem, mennyibe kerülhet egy ilyen akkumulátor. A 100 MWh-os kapacitás pedig évente nagyjából 2000 elektromos autóhoz lenne elegendő, így a világot ez még biztosan nem váltja meg.
hvg.hu
Kapcsolódó információk
Egy perc alatt tölthető szilárdtest-akkumulátort készítettek, ami a lítium-ion energiatárolók trónjára törhet
Az akkumulátor hajszálvékony rétegekből áll össze, nem gyúlékony és sokáig megőrzi teljesítményét, de egyelőre csak a laboratóriumi változata létezik. A […]
Hatalmas akkumulátorral hódít a Huawei Ascend Mate 7
Jókora, hathüvelykes felső kategóriás okostelefonnal és egy ARMv8 utasításkészlettel dolgozó középszintű készülékkel érkezett az IFA-ra a Huawei. Az Ascend Mate […]
Nanotechnológia segítségével növelhetik az elektromos akkumulátorok kapacitását
Lehetséges megoldás A mai elektromos járművek egyik meghatározó problémája az, hogy „hatótávolságuk” korlátozott. A Tesla járművei ugyan 400 km-t is […]
Kiderült, hogyan öregszenek a villanyautó-akkuk
Egy flottakövetéssel foglalkozó cég készített felmérést, nagyjából 6300 elektromos jármű adataiból, amiből kiderült, hogy mennyit veszítenek az átlagos hatótávjukból éves […]