Kína megcsinálta az akkumulátort, amitől jóval tovább bírja egy feltöltéssel a telefon
2020.01.05A kínai Csinghua Egyetem kutatóinak köszönhetően kerülhet a világon először gyártásba a szilárdtest-akkumulátor, amelynek köszönhetően nemcsak a mobil üzemideje, de az elektromos autók hatótávolsága is jelentősen megnő majd.
A technológiai cégek hosszú évek óta várnak már az iparág Szent Gráljaként emlegetett újfajta akkumulátorra: a szilárdtest-akkumulátorra. Nem véletlenül, a szakértők szerint ugyanis a hagyományos lítium-ion pakkokhoz képest jóval nagyobb lehet az energiasűrűsége, vagyis több energiát tud tárolni. Ráadásul rövidebb ideig tart feltölteni, és a környezetet sem terheli annyira, mint a jelenlegi változat.
Ennek fényében nem csoda, hogy az elmúlt években számos cég próbált szilárdtest-akkumulátort fejleszteni: többek között az elektromos autókat gyártó Henrik Fisker csapata, a Toyota, a BMW, de brit–amerikai kooprodukció is dolgozik a megoldáson. Átütő eredményt azonban eddig senkinek nem sikerült elérnie, igaz, az ígéretek mind arról szólnak, hogy a technológia a 2020-as évek első felében készülhet el. Egy kínai cég azonban lehet, hogy mindenkit beelőzött.
A kínai Xinhuanet angol nyelvű verziója azt írja, a kínai Qing Tao Energy Development nevű startup cégnek (amelyet a Csinghua Egyetem alapított meg) sikerült kifejlesztenie a szilárdtest-akkumulátort, és már a kelet-kínai Kunshan városában el is kezdték az első gyártósor felépítését.
A tervek szerint 100 MWh-s kapacitással dolgoznának évente, amit 2020-ra 700 MWh-ra növelnének. Az akkumulátorok energiasűrűsége állítólag 400 Wh/kg, ami jelentős előrelépés a lítium-ion akkumulátorok 250-300 Wh/kg-jához képest.
Ennél több információt egyelőre nem lehet tudni, így azt sem, mennyibe kerülhet egy ilyen akkumulátor. A 100 MWh-os kapacitás pedig évente nagyjából 2000 elektromos autóhoz lenne elegendő, így a világot ez még biztosan nem váltja meg.
hvg.hu
Kapcsolódó információk
Ezért gyengébb az új iPhone akksija
Nagy port kavart az iPhone 6s bejelentésekor, hogy a telefon kisebb akkumulátort kap elődjénél. Ennek oka csak most vált egyértelművé. […]
Mi hajtja a Teslákat?
Újfajta akkucellákat épít be az új Model 3-ba a Tesla, amelyek méretben és teljesítményben is meghaladják a korábbi, ceruzaelem méretű […]
Ez az áttörés forradalmasíthatja a lítium-kén akkumulátorokat
A lítium-kén (Li-S) akkumulátorok könnyű súlyuk és nagy elméleti energiatároló kapacitásuk révén ígéretes alternatívát jelentenek a hagyományos lítium-ion (Li-ion) akkumulátorokkal […]
Grafénnel leheltek új életet Edison akkumulátorába
A Thomas Edison által több mint száz éve kifejlesztett, tölthető akkumulátoros technológiát fejlesztette tovább a Stanford Egyetem csapata. Az eredeti […]