Lassabban hal meg a Tesla akkumulátora, mint gondolták
2018.08.15A belga és holland tulajdonosokból álló csoport saját autóin végzett mérései azt mutatják, hogy bár az akkucsomagok az első 80 ezer kilométeren elveszítik töltéstároló képességük 5%-át, további 5% elvesztéséhez jellemzően már 300 ezer kilométer lett, ahhoz pedig, hogy az kapacitás 80% alá csökkenjen, jellemzően 800 ezer kilométer használat kell. Ez egyébként mintegy 350 Model S és Model X használati adatainak átlaga, azaz nem tudni, mennyire jellemző az összes Teslára, de ezekkel a típusokkal kapcsolatban az amerikai gyártó semmiféle garanciát nem vállal az akkumulátorok öregedésével kapcsolatban.
Az érdekes az, hogy ilyen típusú garanciát először a Model 3-ra kezdtek vállalni: az ígéret szerint az energiatároló képesség nem mehet 70% alá, a nagyobb akkumulátor esetében 193 ezer, a kisebbnél pedig 161 ezer kilométer megtételéig. Más gyártó még ennyit sem vállal, a Nissan a Leafnél például csak annyit biztosít, hogy az akkumulátor 161 ezer kilométer után még tudja az eredeti tárolóképessége 66%-át.
A jelenlegi akkumulátor-kutatások persze a fentieknél sokkal jobb élettartamot ígérnek az árak jelentős csökkenése mellett, de hogy ezekből – például a szilárd elektrolitos akkumulátorokból – mikorra lehet nagy tételben rendelkezésre álló termék, egyelőre még megjósolni sem meri senki.
totalcar.hu
Kapcsolódó információk
Itt a Faraday Future nagy dobása: jön a bővíthető akkumulátoros autók kora
Kedd hajnalban végre hivatalosan is bemutatta első koncepcióautóját a Faraday Future. A korábbi hírek igaznak bizonyultak, az Amerikában székelő, de […]
Még strapabíróbb akkumulátorok kerülnek a HP noteszgépeibe
Másfél tucat noteszgépéhez teszi elérhetővé a Boston Powertől származó Sonata akkumulátorokat a HP, melyek különlegessége hogy lassan fáradnak el, vagyis […]
5 dolog, amit rosszul tudsz a mobilod töltéséről
1. Az utángyártott töltő tönkrevágja az akkumulátort Itt rögtön fontos különbséget kell tennünk a megbízható gyártók és a hamisítványok között. […]
Serpenyőként melegszik a román tepsimobil
Egyre elterjedtebbé válnak az óriási méretű kínai csúcsmobilok, európai gyártótól viszont mást várna az ember. Épp ezért okozott meglepetést a […]
