Akkumulátor Blog

Lassabban hal meg a Tesla akkumulátora, mint gondolták

2018.08.15

A belga és holland tulajdonosokból álló csoport saját autóin végzett mérései azt mutatják, hogy bár az akkucsomagok az első 80 ezer kilométeren elveszítik töltéstároló képességük 5%-át, további 5% elvesztéséhez jellemzően már 300 ezer kilométer lett, ahhoz pedig, hogy az kapacitás 80% alá csökkenjen, jellemzően 800 ezer kilométer használat kell. Ez egyébként mintegy 350 Model S és Model X használati adatainak átlaga, azaz nem tudni, mennyire jellemző az összes Teslára, de ezekkel a típusokkal kapcsolatban az amerikai gyártó semmiféle garanciát nem vállal az akkumulátorok öregedésével kapcsolatban.

Az érdekes az, hogy ilyen típusú garanciát először a Model 3-ra kezdtek vállalni: az ígéret szerint az energiatároló képesség nem mehet 70% alá, a nagyobb akkumulátor esetében 193 ezer, a kisebbnél pedig 161 ezer kilométer megtételéig. Más gyártó még ennyit sem vállal, a Nissan a Leafnél például csak annyit biztosít, hogy az akkumulátor 161 ezer kilométer után még tudja az eredeti tárolóképessége 66%-át.

A jelenlegi akkumulátor-kutatások persze a fentieknél sokkal jobb élettartamot ígérnek az árak jelentős csökkenése mellett, de hogy ezekből – például a szilárd elektrolitos akkumulátorokból – mikorra lehet nagy tételben rendelkezésre álló termék, egyelőre még megjósolni sem meri senki.

totalcar.hu


Kapcsolódó információk

2016.09.05

Hordozható mini erőmű mobiltöltéshez

Amikor az akkuk alternatív töltési lehetőségeiről van szó, akkor a napenergián kívül nem sok opció marad. De azt is mondhatjuk, […]

további részletek
2017.08.25

Van egy okostelefon, amit elég hetente egyszer feltölteni

kínai Oukitel ismét olyan mobillal rukkolt elő, amelybe extra nagy akkumulátort szereltek, így napokig, bizonyos esetekben egy héten át is […]

további részletek
2013.04.17

Tűzveszélyes Li-ion elemek, akkumulátorok

A Li-ion akkumulátorok, és elemek szinte minden háztartásban megtalálhatók, használjuk, tároljuk őket, miközben nagyon komoly tüzeket okozhatnak. Ezt azonban egy […]

további részletek
2018.12.25

2025-től saját akkumulátor „gigagyárat” üzemeltetne Európában a Volkswagen

A német Manager Magazin értesülései szerint az autógyártó a koreai SK Innovation nevű vállalattal karöltve hoznák létre a gyárat egy […]

további részletek