Már jövőre jobb akkumulátor lesz a mobilunkban
2015.04.25Kétszeresére növeli a telepek kapacitását egy amerikai startup fejlesztése. A rangos amerikai műszaki egyetemről, az MIT-ról (Massachusetts Institute of Technology) útjára indult SolidEnergy nevű cég fejlesztői.
Fotót is közöltek saját fejlesztésű okostelefonos akkumulátorukról: ezen jól látszik, hogy egy sokkal kisebb telep azonos mennyiségű (2000 milliamperóra vagy 2 amperóra) elektromos töltést tárol, mint egy Xiaomi vagy egy Samsung gyártmányú mobilakku. Azonos méret mellett a SolidEnergy telepe hosszabb idejű működéshez elegendő töltést képes tárolni a két riválisnál – írja az Android Authority.
Az amerikai fejlesztők azzal trükköznek, hogy az akkumulátorokban szokásos grafit helyett lítium-réz fóliát alkalmaznak anód helyett. Az akkumulátorokban az ionok az anódtól a katód felé vándorolnak, a töltés során pedig megfordul a haladási irány.
A speciális kialakítású anód sokkal kevesebb helyet foglal el a szokásosnál a telepen belül, az így felszabaduló helyet pedig energiatárolásra lehet felhasználni.
Ahhoz, hogy az új típusú anód hatékonyan működhessen, az akkumulátorhoz újfajta elektrolitot, vagyis a töltéshordozókat közvetítő vegyületet kellett kidolgozni hozzá. A hagyományos elektrolittal ugyanis a fém anód reakcióba lépne, ami akár rövidzárlatot vagy gyulladást is okozhatna.
Jobban bírja a strapát
A SolidEnergy szerint saját fejlesztésű akkumulátora jobban tűri a folyamatos újratöltéseket is riválisainál, sokkal lassabban veszít töltéstároló képességéből. A tervek szerint már a jövő évben megjelennek az első olyan okostelefonok és táblagépek, amelyeket már az új teleppel szerelnek felé. Később járművekbe szánt akkumulátorokat is akarnak fejleszteni az azonos technológiára alapozva.
origo.hu
Kapcsolódó információk
Megoldották a lítium-akkumulátorok gyorstöltését – nyugdíjba mehet a grafit
Az USA Energiaügyi Minisztérium Oak Ridge Nemzeti Laboratóriumának és a Knoxville-i Tennessee Egyetem kutatói felfedeztek egy kulcsfontosságú anyagot, amely a […]
Tizenkét gigawattnyi akkumulátor-kapacitás oldhatja meg Kalifornia akut áramproblémáját
Nem csak erdőtüzek sújtják Kaliforniát, de folyamatos problémát jelentenek az áramkimaradások. A valaha volt egyik legnagyobb tűzvésszel küzd az amerikai […]
Hogyan töltsem az elektromos autómat?
Az elektromos autók töltése különbözik a hagyományos belső égésű motorokkal rendelkező járművek töltésétől. Az alábbiakban tíz lépésben összefoglalom, hogyan lehet […]
Ez a technológia lesz az elektromos autózás Szent Grálja?
Akár tíz év feletti élettartamot jelenthet számukra, szemben azzal a pár – jellemzően hat-hét – évvel, ameddig a lítium-ion akkumulátor […]