Új akkumulátor hozhatja el a dízel buszok kihalását
2025.03.05Három cég együttműködéséből olyan új akkumulátor születhet, amivel a buszok terén is globális hódításba kezdhet az elektromos hajtás
Új akkumulátor hozhatja el a dízel buszok kihalását
A Toshiba, együttműködve egy brazil és egy japán vállalattal, olyan innovatív akkumulátort fejlesztett ki, amely jelentősen megváltoztathatja az elektromos tömegközlekedés jövőjét. Ez az áttörés nem csupán elméleti siker: a tervek szerint az új technológia már 2025 tavaszán megjelenhet az utakon.
Az SCiB (Super Charge Ion Battery) névre keresztelt akkumulátor következő generációja lenyűgöző tulajdonságokkal rendelkezik. A Toshiba által közzétett adatok szerint az új egység képes 10 perc alatt 0-ról 80 százalékra feltöltődni, ami forradalmasíthatja az elektromos buszok üzemeltetését. – számolt be róla az Interesting Engineering.
A fejlesztés egyik kulcseleme az energiasűrűség növelése. Az új akkumulátor mintegy 50 százalékkal nagyobb energiasűrűséggel bír elődjéhez képest, elérve a 350 Wh/l értéket. Ez a jelentős előrelépés lehetővé teszi, hogy az akkumulátort ne csak elektromos buszokban, hanem hibrid, könnyű és nehéz járművekben is alkalmazzák.
A technológia mögött egy innovatív anyag, a nióbium-titán-oxid (NTO) áll, amelyet az akkumulátor anódjaként használnak.
Az NTO kétszer akkora térfogatsűrűséggel rendelkezik, mint a hagyományos, grafit alapú anódok, ami kulcsfontosságú az akkumulátor teljesítményének növelésében.
A fejlesztés nem csak a teljesítményre összpontosít. A Toshiba közlése szerint az új akkumulátor -30 és 60 Celsius-fok közötti hőmérsékleten is optimálisan működik, ami jelentős előrelépés az elektromos járművek hideg éghajlaton való alkalmazhatóságában.
Ez az innováció potenciálisan megoldhatja az elektromos buszok egyik fő problémáját: a csökkent hatékonyságot hideg időjárási körülmények között. Az új technológia így hozzájárulhat a fenntartható városi közlekedés elterjedéséhez, még olyan régiókban is, ahol eddig az időjárási viszonyok akadályt jelentettek.
A Toshiba és partnerei 2018-ban kezdték meg az együttműködést, és a kitartó kutatómunka most érik be. Ha minden a tervek szerint halad, 2025 tavaszán már az utakon láthatjuk az új akkumulátorral felszerelt járműveket, egy lépéssel közelebb hozva bennünket egy fenntarthatóbb közlekedési jövőhöz.
vezess.hu
Kapcsolódó információk
Az időhajlító kvantum-akkumulátorok jelenthetik a jövőt
Elsőre szinte felfoghatatlan, de az energiatárolás jövője a kvantum-akkumulátorokban rejlhet. Ezek az akkumulátorok olyan kvantumjelenségeket használnak fel, amelyek látszólag gúnyt […]
Az akkumulátor technológia jövője: Az akkumulátor technológia jövőjének lehetséges kihívásai és lehetőségei
Az akkumulátor technológia ígéretes jövője ellenére számos kihívást is le kell küzdeni 2025-ig: Kihívások: Fenntarthatóság: Bizonyos akkumulátorok gyártása környezetterhelő lehet, […]
A HUN-REN korszerűsítésének lényege testesül meg a nátrium-kén akkumulátor projektben
A villamos energia innovatív tárolását demonstrálhatja hazánk első nátrium-kén akkumulátora, amelyet a HUN-REN Energiatudományi Kutatóközpont (HUN-REN EK) csillebérci telephelyén adtak […]
Folyékony akkumulátor: kutatók rájöttek, hogyan lehet folyadékban tárolni az elektromosságot
A Stanford Egyetem kutatói a megújuló energiatárolás területén jelentős előrelépésnek nevezhető új technológiát mutattak be, amely átalakíthatja a tiszta energia […]