Akkumulátor Blog

Új technológiával duplázná meg az e-autók hatótávolságát a Volkswagen

2021.02.15

A Volkswagen és a nemrégiben alapított QuantumScape együttműködésében készülő akkumulátorok az autók hatótávolságának növelésében hozhatják a legtöbb hasznot, de a gyorstöltések is egyszerűbbé válhatnak. Ha sikeres lesz a szilárd lítiumos akkumulátor, akkor az áttörés lehet az elektromobilitásban.

Az autopro.hu is beszámolt a Volkswagen támogatásával létrejött QuantumScape nevű cégről, és az általa kínált szilárd lítium-ionos akkumulátorról, mely akár negyedóra alatt is feltölthető nyolcvan százalékra. Úgy tűnik, ennél nagyobb dobásra is képes lehet a tőzsdére novemberben belépő cég.

A Volkswagen Csoport elektromobilitási terveit illetően fontos sikerként könyvelhető el, hogy hétfőn a vállalatcsoport igazgatótanácsa megerősítette pozíciójában Herbert Diess-t. Azzal, hogy Diess felhatalmazást kapott stratégiájának folytatására, a QuantumScape projektjeire is több forrás juthat, igaz, a Volkswagen már eddig is 300 millió dollárral támogatta a vállalat kutatásait.

Az eddigi legjobb akkumulátor jöhet

A Forbes cikke szerint 2024-re a QuantumScape olyan akkumulátort fejleszthet ki, ami könnyebb a mostani akkuknál, ennek ellenére hatótávolsága akár a 800 kilométert is elérheti. A szilárdtestű lítium-ionos akkumulátor töltése is kényelmesebb lesz, a cég ígérete alapján tizenöt perc alatt nyolcvan százalékra tölthető lesz az akku.

A szilárdtestű akkumulátorok teljes kapacitása és maximális kihasználása 2028-ra várható, a Volkswagen pedig legkésőbb 2025-től használná autóiban ezeket az akkumulátorokat.

Egyelőre élesben nem tesztelték

A QuantumScape újítása, hogy a mai lítium-ionos akkumulátorokban található folyékony elektrolitok és grafit anódok helyett szilárd elektrolitokat és lítiumos anódokat használnának. Ez az elgondolás sokkal hatékonyabb akkumulátorokat ígér, melyek könnyebben tölthetőek és hosszabb élettartamúak lesznek a mai társaiknál.

A Volkswagen szerint az első tesztek (melyek Salzgitterben zajlottak) ígéretesnek mondhatóak, ám egyelőre laboratóriumi körülmények között tesztelt cellákról van szó, nem kész akkukról, és főleg nem járművekben tesztelt akkumulátorokról.

autopro.hu


Kapcsolódó információk

2020.09.05

A Realme rákontrázott a gyorstöltésre: újdonságuk 3 perc alatt tölti 33 százalékra az akkumulátort!

Mindössze egyetlen nappal azt követően, hogy az Oppo bemutatta legújabb, 125W-os gyorstöltő berendezését, a Realme is bejelentkezett, hogy egy hasonló […]

további részletek
2014.06.25

BatteryBox: külső akkumulátor, ami akár notebookot is tölthet

A Gbatteries egy új külső akkumulátort készített, amely több szempontból is érdekes. A BatteryBox névre keresztelt szerkezet a vállalat speciális […]

további részletek
2018.12.05

Kicsit elaludt a Duracell, de végül csak előállt egy használható külső akkumulátorral

Finoman szólva sem álltak az okostelefonok által hozott új kor élére a nagy elemgyártók, de végül a „nyuszis” vállalatot is […]

további részletek
2019.06.25

Nem bírják olyan jól az iPhone-ok, ahogy az Apple állítja

A több mint 60 éve létező, brit Which? fogyasztóvédelmi csoport vizsgálata szerint az Apple „túloz” az egyes iPhone-modellek üzemidejével kapcsolatban. […]

további részletek