2025-től saját akkumulátor „gigagyárat” üzemeltetne Európában a Volkswagen
2018.12.25A német Manager Magazin értesülései szerint az autógyártó a koreai SK Innovation nevű vállalattal karöltve hoznák létre a gyárat egy több milliárd dolláros befektetés keretében.
A lap úgy tudja, a két fél közti tárgyalások jól haladnak, ám az üzlet megkötésére még várni kell egy keveset. Amennyiben a Volkswagen koreai partnerével végül megépíti az akkumulátorgyárat, óriási előnyre tehet szert, hiszen akkor sem kell majd készletgondokkal szembenézniük, ha a jelenleginél jóval több elektromos autót gyártanak majd. Márpedig ez a cél, hiszen a vállalat 2025-re évente hárommillió példányt értékesítene belőlük.
A Volkswagen jelenleg használt akkumulátorai szintén Dél-Koreából, az LG Chemtől és a Samsungtól származnak, így a helyi piac harmadik legnagyobb szereplője, az SK Innovation is jól járna az üzlettel.
Egyes jelentések szerint a Volkswagen vezetőit régóta foglalkoztatja már az akkumulátorok házon belüli legyártása, ezzel ugyanis előnyre tehetnek szert a riválisokkal szemben, hiszen a telepek azonnal rendelkezésre állnak, csökkenthetik függőségüket az ázsiai gyártóktól, ráadásul olcsóbban is juthatnak hozzá a cellákhoz, igaz, mindennek elérése óriási befektetést igényel a vállalattól.
Amennyiben a német gyártó úgy dönt, hogy saját magának szeretné elkészíteni akkumulátorait, úgy minden valószínűség szerint már nem a lítium-ion, hanem a sokkal fejlettebb szilárdtest-akkumulátorok gyártására fogják berendezni az üzemeket.
A Volkswagen első tisztán elektromos-meghajtású modellje a Neo néven is emlegetett I.D. hatchback lesz, amely három különböző kapacitású akkumulátorral 300 és 600 kilométer közötti hatótávolságot nyújt majd vásárlóinak.
motor1.com
Kapcsolódó információk
Akkumulátorgyártásba kezdene a Tesla?
A Tesla egy ideje már érdeklődést mutat az akkumulátorgyártás iránt, ezt erősíti meg ez a megrendelésük is. A felszerelést a […]
Úgy növekszik a kínai akkugyártó, mint a Huawei
Az idei év első felében az elektromos járművek növekvő keresletének köszönhetően több mint megduplázta nyereségét a világ legnagyobb autóipari akkumulátorokat […]
Hogyan használjuk helyesen?
Jellemző hibaforrás, hogy a felhasználók folyamatosan az áramforrásra csatlakoztatva dolgoznak a laptopon. Úgy használják, mintha az egy asztali gép volna. […]
Szállítja otthoni akkumulátorait a Tesla
A cég elindította pilot programját, egyelőre csak a 7 kWh-s modellek kerülnek ki a vásárlókhoz, a nagyobb, 10 kWh kapacitású […]