Ha az akkumulátor lesz az új olaj, akkor Kína lesz az új Szaúd-Arábia?
2019.06.15Az USA-ban és Európában is komoly lobbizásba kezdtek az elektromos autók gyártói, hogy a kormányok és az Európai Bizottság segítsék hatékonyabban az akkumulátorgyártást, illetve az akkumulátorokhoz szükséges nyersanyagok (lítium, réz, nikkel, grafit) bányászatát. Ezen a héten mindkét kontinensen készültek jelentős beadványok a témában.
A lobbisták és az ügyüket felkaroló politikusok azzal érvelnek, hogy Kína máris nagyon elhúzott ebben az iparban: ott gyártják a lítiumos akkumulátorok kétharmadát, és az iparághoz kötődő bányák felvásárlásában is jeleskednek.
Az iparág támogatását szorgalmazók azt mondják, hogy hiába váltják ki az elektromos autók az olajat, és ezzel a függőséget például a közel-keleti termelőktől, ha az új technológia Kínától való függőségbe löki a Nyugatot.
444.hu
Kapcsolódó információk
Törvények, törvények ….
a hordozható másodlagos (újratölthető) elemek és akkumulátorok, valamint a gépjárműelemek és -akkumulátorok töltéskapacitását jelzőcímkézés szabályainak a 2006/66/EK európai parlamenti és […]
Itt az első ehető akkumulátor, és ez bizony remek hír
Több szempontból is ígéretes felfedezés az élelmiszerekből készült, emészthető akkumulátor. Egy akkumulátortól az esetek túlnyomó többségében „csak” annyit várunk el, […]
Új mobil, ami 50 napon át bírja egy feltöltéssel
A gyártó által megadottak szerint 50 napig üzemel egyetlen feltöltéssel az egyébként strapabíró Evolveo StrongPhone Accu, ami egyúttal külső akkumulátorként […]
Ettől él sokáig az akkumulátor 6. rész
A másik megoldás kidolgozása összefügg az autókban egy olyan rendszer megjelenésével, amelyiknek jellegzetessége az akkumulátor erőteljes terhelése, majd intenzív töltése, […]