Egy több millió dolláros üzlet részeként a CATL és az LG Chem szállítja majd a telepeket a svéd-kínai gyártónak.A Volvo Car Group több milliárd dollár értékű beszállítói megállapodást kötött a CATL és LG Chem akkumulátorgyártó vállalatokkal

A Volvo Car Group hosszú távú együttműködési megállapodást írt alá az akkumulátorgyártás terén vezető szerepet betöltő CATL és LG Chem vállalatokkal, amelyek a következő évtized során több milliárd dollár értékben biztosítanak lítium-ion akkumulátorokat az új generációs Volvo és Polestar modellekhez.

A megállapodások a következő generációs SPA2, illetve a jelenlegi CMA moduláris padlólemezekre épülő összes modell akkumulátor-moduljainak a globális beszállítására vonatkoznak, és kulcsfontosságú szerepet játszanak a Volvo Cars ambiciózus villamosítási stratégiájának megvalósításában.

Volvo Cars 2017-ben, az autóiparban elsőként kommunikált arról, hogy 2019-től minden újonnan bevezetett Volvo modell elérhető lesz részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal. Ezen stratégiájának megerősítéseként a Volvo Cars azóta bejelentette, hogy 2025-re globális eladásainak 50 százalékát tisztán elektromos járművek fogják kitenni.

„A Volvo Cars jövője elektromos; feltett szándékunk, hogy túllépjünk a belső égésű motortechnológián.” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója „A CATL és LG Chem vállalatokkal a mai napon aláírt megállapodások is jelzik, hogy hogyan tervezzük megvalósítani ambiciózus villamosítási célkitűzéseinket.”

A kínai CATL és a dél-koreai LG Chem elismert és sikeres akkumulátor-gyártók, amelyek régóta szállítanak lítium-ion akkumulátorokat az autóipar globális szereplőinek. A vállalatok teljesítik a Volvo Cars rendkívül szigorú beszállítói irányelveit az élvonalbeli technológiai kompetencia, a felelősségteljes beszállítói lánc, valamint a versenyképes költségmodell terén. Kínában a Geely csoportból adódó méretgazdaságosság is javítja az akkumulátor-beszállítás feltételeit

„A ma aláírt megállapodással a következő évtizedre biztosítottuk vállalatunk akkumulátor-ellátását.” – mondta Martina Buchhauser, a Volvo Cars beszerzésekért felelős alelnöke. „Azáltal, hogy mindkét régióban két beszállító áll rendelkezésünkre, a jövőre nézve megfelelően rugalmassá tettük beszállítói láncunkat.”

A Volvo Cars genti (Belgium) gyártóüzemében már megkezdődött a vállalat első akkumulátor összeszerelő sorának az építése. Az üzemrész az év végére elkészül; a díjnyertes XC40 városi szabadidőjármű lesz az első Gentben gyártott, tisztán elektromos modell. Ugyanitt kerülnek majd gyártásba az XC40 plug-in hibrid változatai.

A Volvo XC40 mellett a tisztán elektromos hajtású, csapott hátú Polestar 2, továbbá a Volvo és a Geely közös tulajdonában lévő LYNK & CO márka számos típusa is a CMA kompakt moduláris platformra épül. Az idei évtől kezdve mindhárom modell egyazon gyártósoron is készül majd a kínai Luqiao városában üzemelő Volvo gyártóüzemben.

A tervezett SPA2 platform a Volvo házon belül kifejlesztett átméretezhető padlólemezének (SPA) új generációja, amely a következő évtized elején kerül gyártásba. Az SPA a globális autóipar egyik legfejlettebb járműplatformja; erre a padlólemezre épül a Volvo 90-es és 60-as modellszériák összes jelenlegi tagja. Az első Volvo modell, amely az SPA2 padlólemezt fogja alkalmazni, a következő generációs XC90 nagyméretű szabadidőjármű lesz.

A Volvo Cars idén mutatta be továbbfejlesztett, illetve újonnan kifejlesztett villamosított hajtáslánc-opcióit, amelyek a jövőben teljes modellpalettáján elérhetők lesznek. A vállalat továbbfejlesztette a jelenleg is elérhető T8 és T6 Twin Engine plug-in hibrid hajtásláncait; a gyártó minden jelenleg kínált modellcsaládjában elérhető a plug-in technológia.

hu.motor1.com