Szállítja otthoni akkumulátorait a Tesla
2015.12.25A cég elindította pilot programját, egyelőre csak a 7 kWh-s modellek kerülnek ki a vásárlókhoz, a nagyobb, 10 kWh kapacitású Powerwallok szállítására 2016-ig várni kell.
Néhány hetes csúszással ugyan, de a Tesla elkezdte kiszálítani a korai előrendelőknek a tavasszal bejelentett otthoni akkumulátorcsalád kisebb, 7 kWh-s modelljét. A cég egyelőre csak az Egyesült Államokban, Kanadában, Ausztráliában, Svájcban, Németországban és Ausztriában kezdte meg a terjesztést, és az eddigi információk szerint a telepítést nem saját erőből, hanem partnereken keresztül oldja meg – ahogy ezt korábban jelezte is.
Az Ars Technicának nyilatkozó szóvivő a lapnak nem árulta el, hogy a vállalat az év vége előtt hány „kis” Powerwallt tervez leszállítani, de idézte a cégalapító Elon Musk egy korábbi nyilatkozatát, mely szerint a Tesla százezer előrendelést fogadott el. A szóvivő hozzátette, hogy a gyártást a cég a következő hetekben fogja felfuttatni, és azt is elmondta, hogy a tavasszal szintén bemutatott nagyobb kapacitású, áramkimaradások fedezésére tervezett 10 kWh-ás modell 2016 előtt biztosan nem kerül piacra.
Érdemes megjegyezni, hogy a 7 kWh-s modell a bejelentés óta a jövendőbeli vásárlók kérésére némi fejlesztésen esett át, így a 2 kW folyamatos és 3,3 kW csúcsteljesítmény 5 illetve 7 kW-ra nőtt – Musk szerint így a 3000 dolláros akkumulátorból akár egy is elég lehet majd egy átlagos háztartás energiaigényének ellátására.
Persze az igazi tömegtermelés jövőre, a Musk által csak gigagyárnak hívott üzem legalább részleges elindítása után indul majd be, amit a Tesla a Panasonic-kal együtt épít. A gyár a tervek szerint elkészülte után teljes mértékben önellátó lesz, és 2020-ra évi 50 GWh-nyi gyártókapacitással fog rendelkezni. Az elektromos autóiról és rakétakísérleteiről híres gyártó egyébként az eddigi visszajelzések alapján hatalmas igényre számít, ezért alapanyagból is igyekszik biztosítani a kellő mennyiséget – az utóbbi időben több bányatársasággal is megállapodott új, direkt a Teslának szánt lítiumbányák építéséről.
A The Wall Street Journal még az akkumulátorok bejelentésekor a szintén Musk által alapított, napelem-telepítéssel foglalkozó Solar City adataira hivatkozva azt írta, az Egyesült Államokban egy 5 kWh-s otthoni akkumulátor átlagára (telepítési munkadíjjal együtt) 2014-ben több mint 23 ezer dollár volt. Ehhez képest a Tesla Powerwallok árszintje elképesztően alacsony, bár így is kérdéses, hogy mennyire érné meg teljesen leválni az elektromos hálózatról, hiszen a termékek élettartamáról még semmit sem tudni, és a napelemek beszerzése és felszerelése, azok esetenkénti cseréje is jelentős tétel.
A Tesla igazán nagy dobása az ipari fogyasztóknak szánt Powerpack lesz, amely egyenként 100 kWh kapacitású és végtelen mennyiségben skálázható. Erről azonban egyelőre nincs több információ, mint amennyit a cég még hónapokkal ezelőtt közölt.
hwsw.hu
Kapcsolódó információk
Felturbózná a lítiumion akkumulátorokat a Samsung
A nem is kicsi előrelépést a graféngolyó hozhatja el, ha minden jól megy, akkor még ebben az évtizedben. Az ultramobil […]
Kegyelemdöfés a belső égésű motornak: a szilárdtest-akkumulátor
Fantasztikus filmek egész sora épült valamilyen csodálatos energiahordozóra, amelynek lehetőségeit kihasználva addig soha nem látott képességekre tett szert használója. Vegyük […]
Meddig bírja az elektromos autó akkumulátora a töltéseket?
Most nem az a kérdés milyen messzire jutsz el egy töltéssel, sokkal inkább, hogy mennyiszer teheted meg azt az utat […]
Ezekkel a homokakkumulátorokkal hónapokig lehet tárolni a zöld energiát
A készüléket alacsony minőségű homok felhasználásával, illetve nap- vagy szélerőművekből származó olcsó villamosenergiával előállított hővel töltik fel. A homok 500 […]