Akkumulátor Blog

Szállítja otthoni akkumulátorait a Tesla

2015.12.25

A cég elindította pilot programját, egyelőre csak a 7 kWh-s modellek kerülnek ki a vásárlókhoz, a nagyobb, 10 kWh kapacitású Powerwallok szállítására 2016-ig várni kell.

Néhány hetes csúszással ugyan, de a Tesla elkezdte kiszálítani a korai előrendelőknek a tavasszal bejelentett otthoni akkumulátorcsalád kisebb, 7 kWh-s modelljét. A cég egyelőre csak az Egyesült Államokban, Kanadában, Ausztráliában, Svájcban, Németországban és Ausztriában kezdte meg a terjesztést, és az eddigi információk szerint a telepítést nem saját erőből, hanem partnereken keresztül oldja meg – ahogy ezt korábban jelezte is.

Az Ars Technicának nyilatkozó szóvivő a lapnak nem árulta el, hogy a vállalat az év vége előtt hány „kis” Powerwallt tervez leszállítani, de idézte a cégalapító Elon Musk egy korábbi nyilatkozatát, mely szerint a Tesla százezer előrendelést fogadott el. A szóvivő hozzátette, hogy a gyártást a cég a következő hetekben fogja felfuttatni, és azt is elmondta, hogy a tavasszal szintén bemutatott nagyobb kapacitású, áramkimaradások fedezésére tervezett 10 kWh-ás modell 2016 előtt biztosan nem kerül piacra.

Érdemes megjegyezni, hogy a 7 kWh-s modell a bejelentés óta a jövendőbeli vásárlók kérésére némi fejlesztésen esett át, így a 2 kW folyamatos és 3,3 kW csúcsteljesítmény 5 illetve 7 kW-ra nőtt – Musk szerint így a 3000 dolláros akkumulátorból akár egy is elég lehet majd egy átlagos háztartás energiaigényének ellátására.

Persze az igazi tömegtermelés jövőre, a Musk által csak gigagyárnak hívott üzem legalább részleges elindítása után indul majd be, amit a Tesla a Panasonic-kal együtt épít. A gyár a tervek szerint elkészülte után teljes mértékben önellátó lesz, és 2020-ra évi 50 GWh-nyi gyártókapacitással fog rendelkezni. Az elektromos autóiról és rakétakísérleteiről híres gyártó egyébként az eddigi visszajelzések alapján hatalmas igényre számít, ezért alapanyagból is igyekszik biztosítani a kellő mennyiséget – az utóbbi időben több bányatársasággal is megállapodott új, direkt a Teslának szánt lítiumbányák építéséről.

A The Wall Street Journal még az akkumulátorok bejelentésekor a szintén Musk által alapított, napelem-telepítéssel foglalkozó Solar City adataira hivatkozva azt írta, az Egyesült Államokban egy 5 kWh-s otthoni akkumulátor átlagára (telepítési munkadíjjal együtt) 2014-ben több mint 23 ezer dollár volt. Ehhez képest a Tesla Powerwallok árszintje elképesztően alacsony, bár így is kérdéses, hogy mennyire érné meg teljesen leválni az elektromos hálózatról, hiszen a termékek élettartamáról még semmit sem tudni, és a napelemek beszerzése és felszerelése, azok esetenkénti cseréje is jelentős tétel.

A Tesla igazán nagy dobása az ipari fogyasztóknak szánt Powerpack lesz, amely egyenként 100 kWh kapacitású és végtelen mennyiségben skálázható. Erről azonban egyelőre nincs több információ, mint amennyit a cég még hónapokkal ezelőtt közölt.

hwsw.hu


Kapcsolódó információk

2018.01.25

Felturbózná a lítiumion akkumulátorokat a Samsung

A nem is kicsi előrelépést a graféngolyó hozhatja el, ha minden jól megy, akkor még ebben az évtizedben. Az ultramobil […]

további részletek
2021.06.05

Kegyelemdöfés a belső égésű motornak: a szilárdtest-akkumulátor

Fantasztikus filmek egész sora épült valamilyen csodálatos energiahordozóra, amelynek lehetőségeit kihasználva addig soha nem látott képességekre tett szert használója. Vegyük […]

további részletek
2019.05.25

Meddig bírja az elektromos autó akkumulátora a töltéseket?

Most nem az a kérdés milyen messzire jutsz el egy töltéssel, sokkal inkább, hogy mennyiszer teheted meg azt az utat […]

további részletek
2022.09.05

Ezekkel a homokakkumulátorokkal hónapokig lehet tárolni a zöld energiát

A készüléket alacsony minőségű homok felhasználásával, illetve nap- vagy szélerőművekből származó olcsó villamosenergiával előállított hővel töltik fel. A homok 500 […]

további részletek