Új technológiával duplázná meg az e-autók hatótávolságát a Volkswagen
2021.02.15A Volkswagen és a nemrégiben alapított QuantumScape együttműködésében készülő akkumulátorok az autók hatótávolságának növelésében hozhatják a legtöbb hasznot, de a gyorstöltések is egyszerűbbé válhatnak. Ha sikeres lesz a szilárd lítiumos akkumulátor, akkor az áttörés lehet az elektromobilitásban.
Az autopro.hu is beszámolt a Volkswagen támogatásával létrejött QuantumScape nevű cégről, és az általa kínált szilárd lítium-ionos akkumulátorról, mely akár negyedóra alatt is feltölthető nyolcvan százalékra. Úgy tűnik, ennél nagyobb dobásra is képes lehet a tőzsdére novemberben belépő cég.
A Volkswagen Csoport elektromobilitási terveit illetően fontos sikerként könyvelhető el, hogy hétfőn a vállalatcsoport igazgatótanácsa megerősítette pozíciójában Herbert Diess-t. Azzal, hogy Diess felhatalmazást kapott stratégiájának folytatására, a QuantumScape projektjeire is több forrás juthat, igaz, a Volkswagen már eddig is 300 millió dollárral támogatta a vállalat kutatásait.
Az eddigi legjobb akkumulátor jöhet
A Forbes cikke szerint 2024-re a QuantumScape olyan akkumulátort fejleszthet ki, ami könnyebb a mostani akkuknál, ennek ellenére hatótávolsága akár a 800 kilométert is elérheti. A szilárdtestű lítium-ionos akkumulátor töltése is kényelmesebb lesz, a cég ígérete alapján tizenöt perc alatt nyolcvan százalékra tölthető lesz az akku.
A szilárdtestű akkumulátorok teljes kapacitása és maximális kihasználása 2028-ra várható, a Volkswagen pedig legkésőbb 2025-től használná autóiban ezeket az akkumulátorokat.
Egyelőre élesben nem tesztelték
A QuantumScape újítása, hogy a mai lítium-ionos akkumulátorokban található folyékony elektrolitok és grafit anódok helyett szilárd elektrolitokat és lítiumos anódokat használnának. Ez az elgondolás sokkal hatékonyabb akkumulátorokat ígér, melyek könnyebben tölthetőek és hosszabb élettartamúak lesznek a mai társaiknál.
A Volkswagen szerint az első tesztek (melyek Salzgitterben zajlottak) ígéretesnek mondhatóak, ám egyelőre laboratóriumi körülmények között tesztelt cellákról van szó, nem kész akkukról, és főleg nem járművekben tesztelt akkumulátorokról.
autopro.hu
Kapcsolódó információk
Megcsinálták az új akkumulátort: nem kell hozzá más, csak víz, beton és korom
Betonból készítettek akkumulátort a Massachusettsi Műszaki Egyetem kutatói, találmányukkal ki lehetne váltani a ház energiaellátásának egy részét. Újfajta megközelítéssel oldanák […]
5000 mAh-s teleppel jön a Gionee új maratonistája
A Gionee egyebek mellett olyan okostelefonokat is készít, amelyek hatalmas akkumulátorokkal vannak ellátva, így remek üzemidővel szolgálnak. Ezek a modellek […]
Naponta 100 millió forintos hasznot hoz a Tesla mega-akkumulátor mezője
Az eredetileg csupán hatásos PR-fogásnak szánt Twitter-bejegyzés, melyet Elon Musk később a gyakorlatba is átültetett, hatalmas problémát oldott meg. És […]
Mobil szkenner beépített akkumulátorral, vezetékek nélkül
Az IRIScan Anywhere 3 névre keresztelt mobil szkenner segítségével kényelmesen, vezetékek és számítógép használata nélkül, szinte bárhol digitalizálhatjuk a papír […]