Ha az akkumulátor lesz az új olaj, akkor Kína lesz az új Szaúd-Arábia?
2019.06.15Az USA-ban és Európában is komoly lobbizásba kezdtek az elektromos autók gyártói, hogy a kormányok és az Európai Bizottság segítsék hatékonyabban az akkumulátorgyártást, illetve az akkumulátorokhoz szükséges nyersanyagok (lítium, réz, nikkel, grafit) bányászatát. Ezen a héten mindkét kontinensen készültek jelentős beadványok a témában.
A lobbisták és az ügyüket felkaroló politikusok azzal érvelnek, hogy Kína máris nagyon elhúzott ebben az iparban: ott gyártják a lítiumos akkumulátorok kétharmadát, és az iparághoz kötődő bányák felvásárlásában is jeleskednek.
Az iparág támogatását szorgalmazók azt mondják, hogy hiába váltják ki az elektromos autók az olajat, és ezzel a függőséget például a közel-keleti termelőktől, ha az új technológia Kínától való függőségbe löki a Nyugatot.
444.hu
Kapcsolódó információk
Hosszabb akkumulátor üzemidő. Örülünk, Vincent?
A jelek szerint a Microsoft jó irányban tapogatózik azt illetően, hogy plusz üzemórákat facsarjon ki a delejt biztosító egységekből. Ahogy […]
Túlmelegszik az új iPad
Alig néhány nappal a hárommillió eladott példányt hozó premier után tömegével kezdtek el panaszkodni a harmadik generációs iPad tulajdonosok. A […]
Hogyan töltsem az elektromos autómat?
Az elektromos autók töltése különbözik a hagyományos belső égésű motorokkal rendelkező járművek töltésétől. Az alábbiakban tíz lépésben összefoglalom, hogyan lehet […]
Grafénnel létrehozott lítium-ion akkumulátort jelentett be a Huawei
Az új készülékek élettartama megduplázódik és magas hőmérsékleten is működőképesek. A Huawei jelentős áttörést jelentett be az akkumulátorokkal kapcsolatos kutatásában: […]